Zpět na článek

Diskuze: Adobe zruší 20GB fotografický plán Photoshopu, stávajícím ho zdraží. Čas máte do 15. ledna

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
14. 1. 2025 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám koupenou už dlouho, instalační placku Adobe Photoshop 6 CS, jedu s nimi pod W7, které nemají přístup na net, takže nějaké další placení neřeším. To samé s Adobe Audition 2 a dalšími, kdysi jednorázově a na ,,věčné časy" zaplaceným SW, včetně instalačky W7 s integrovaným aktivátorem a Product key. Takže jakékoli pokusy o dojení jdou zcela mimo mne.

Choakinek
Choakinek
Level Level
14. 1. 2025 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mlsný amatér Pokud Vám vlastnosti softwaru stačí, je to správné rozhodnutí.

3640 Kč za rok je opravdu hodně. Za tři roky už je to takřka 11 000 Kč, to je fakt šílené. Je to vlastně cena nového špičkového softwaru, který mi může sloužit třeba 10 let.

Chtělo by to udělat nějak jinak. Třeba platit jen za updaty, software by např. po doplatku blokován nebyl.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
15. 1. 2025 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano, stačí a bohatě. A za výpalné na Eagle bych platil ročně přes 20.000, nehledě k tomu, že v knihovnách té nové verze chybí spousta, zejména českých součástek, se kterými pořád běžně pracuji. Ve verzi, kterou mám je možno knihovny doplňovat a tudíž si podklady pro konkrétní součástku svépomocí vytvořit. S Audition je to podobné; veze 2 umí část nahrávky vykuchat a nahradit záznamem z druhé stopy, což je velmi výhodné při odstraňování dropoutů na kazetách; verze 5 už to neumí, zřejmě proto, aby se nadaly odstraňovat artefakty s identifikačními daty. Takže NB, poskládaný na zakázku funguje perfektně, W7 nemohou na internet, takže jim nehrozí nevyžádaný update ani virová nákaza a všechny aplikaci dělají přesně to, co potřebuji, tudíž k jakýmkoli změnám není sebemenší důvod.

Paja242
Paja242
Level Level
14. 1. 2025 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl bych se zeptat, založil jsem si nový účet 27.12.24 s měsíční platbou 9,67 euro na rok. Další stejnou platbu mám mít 27.1.25. Nikdo mě nikde neinformoval, že bych měl platit více. Jde někde dohledat jak to bude dále probíhat?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
14. 1. 2025 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paja242 Předpokládám, že Vám navýšená platba naběhne až 27. prosince 2025. Předplatil jste si roční plán, jen ho platíte měsíčně. Na stránky o změnách jsou odkazy v rámci článku.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
14. 1. 2025 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Radši jsem si koupil před Vánoci ON1 Photo RAW 2025.1 za patnáct stovek. AI v tom dělá snad všechno, ale stejně tak jsou tam k dispozici klasické funkce.

Choakinek
Choakinek
Level Level
14. 1. 2025 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm, Adobe se asi inspirovalo pražskou Lítačkou.

Bez současné slevy a se současným kurzem Kč roční předplatné vychází na 3640 Kč, což je jen o 10 Kč méně, než roční jízdné v pražské MHD ;-).

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
13. 1. 2025 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No vida, takže Capture One Pro subscription za 219 EUR ročně už bude levnější :-)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
14. 1. 2025 06:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 144<219. Roční předplatné stojí pořád stejně.

shagy2301
shagy2301
Level Level
14. 1. 2025 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Len pre existujúcich zákazníkov a nepredpokladám, že to podržia aj po roku 2026. Takže je na čase sa pripraviť na prechod na CaptureONE, a kupovať si permanentnú licenciu raz za 3 roky, alebo až pri kúpe nového foťáku

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
14. 1. 2025 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Máte ještě den na to, stát se oním existujícím zákazníkem a 144 EUR platí i nadále, zdražuje se měsíční licence, ne roční (alespoň prozatím). 3letá licence platí pro Photoshop Elements, ne Photoshop, ten je už dlouhou dobu jen přes předplatné.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
14. 1. 2025 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Permanentní licence je naprosto k ničemu, protože nezahrnuje aktualizace na více než jednu major verzi. A ta přichází tak dvakrát do roka, takže zhruba po půl roce je to zcela bez aktualizací. A to se týká i podpory nových fotoaparátů a objektivů.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
14. 1. 2025 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Upgradovat za každou cenu je opravdu vynikající nápad. Pokud nějaký HW a SW perfektně funguje i po více, než deseti letech, proč bych ho měl měnit? Za pracovní stanici jsem, v době, kdy mi ji poskládali u výrobce ,,na míru" jsem vyplázl přes sto litrů, dnes bych za stroj s odpovídajícími parametry zaplatil skoro dvojnásobek a navíc bych byl odsouzen k neustálému dalšímu placení!!! Děkuji, už jsem zvracel!

shagy2301
shagy2301
Level Level
14. 1. 2025 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 mám to predplatné za 144, takže ja som aktuálne v pohode, ale určite sa pripravím na to že ak by Capture ONE bol výhodnejší tak naň prejdem. Pôvodne som používal ZPS X, kým som bol na Windowse, ale táto možnosť s prechodom na macOS padla. Najlacnejšia alternatíva pre mňa bola v tom čase práve v podobe Lightroomu, lebo bezlatpné Darktable či RawTherapee neposkytovali také možnosti hromadných úprav ako Lr.

shagy2301
shagy2301
Level Level
14. 1. 2025 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ako píše "mlsný amatér", načo aktualizovať ak nemám nejaký nový HW? Viete koľko noviniek z Lr som za posledný rok využil? Okrem odšumovania (ktoré aj tak stále robím častejšie cez PureRAW) som nič nové neskúsil. Jediné kedy by som potreboval robiť aktualizáciu softvéru na úpravu fotiek je keď kúpim nový foťák alebo objektív, aby som zabezpečil že je tam podpora, čo je ale často možné aj bezplatným Adobe Camera RAW.
Takže nie, permananentná licencie nie je úplne k ničomu, práve naopak, je super v tom že nie je potrebné platiť mesačne za aktualizácie, ktoré mi nič neprinášajú

kultus
kultus
Level Level
14. 1. 2025 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Svet neni cernobily, kazdemu vyhovuje neco jineho, staci koupit novy objektiv. Nikdo ti to nenuti objednavat kdyz fungujes.

Choakinek
Choakinek
Level Level
14. 1. 2025 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 "Za pracovní stanici jsem v době, kdy mi ji poskládali u výrobce ,,na míru­", vyplázl přes sto litrů, dnes bych za stroj s odpovídajícími parametry zaplatil skoro dvojnásobek..."

Tomu nerozumím, hardware je přeci stále levnější.

Třeba já jsem dal v roce 2006 za PC kolem 30 tisíc Kč, dnes by odpovídající třída hardwaru stála sotva polovinu.

Např. za 1 GB nebo 2 GB DDR 2 pamětí (už si nepamatuji přesně kapacitu, je to jedna z možností) jsem zaplatil kolem 8 tisíc Kč, dnes odpovídající třída pamětí stojí pakatel.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
14. 1. 2025 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Cena "neustálého placení" je ani ne desetina ceny nového objektivu. Nové objektivy kupuji několikrát ročně a ještě častěji si jiné půjčuji. Takže takový software bez podpory je mi naprosto k ničemu.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
15. 1. 2025 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Teoreticky ano, ale když se podívám na stránky firmy, která mi tu pracovní stanici skládala, je výsledek přesně opačný. Kdybych si ten samý stroj, vylepšený o matný displej a podsvícenou klávesnici, chtěl nechat poskládat znovu, s tím, že by na něm opět jely W7 a Ubuntu, tak bych opravdu zaplatil o hodně víc. Jenže ta moje pracovní stanice má profesionální grafiku, umožňující práci a TIFFy až 4 Gb, tisk ve formátu A1 v prvotřídní kvalitě, nebo zpracování zvuku ve studiovém formátu. To, co zlevnilo, jsou hračky pro BFU, za profesionální HW je nutno pořádně přitlačit.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
15. 1. 2025 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Mám stále Olympus OM-D-E-M1, k němu dva objektivy, (Makro a tele) a s tím, co mi z něj leze, (na fotkách z makra vidím po zvětšení na A1 detaily, které bych musel hledat na objektu pod hodně silnou lupou a při tom naprosto ostré a dokonale vykreslené), jsem velice spokojen. A Camera Raw to jistí. Fotím do RAWu, s maximem, které foťák umí, každá fotka má průměrně 18 MB, Photoshop z toho udělá 200 MB Tiff, ve kterém edituji (rozměr A3, d. p. i. 400) a ukládám jednak TIFFy, pro další vysoce kvalitní zpracování a jednak, u některých obrázků JPG s rozměrem 9x13 a 300 d. p. i., které posílám na net, když cítím potřebu.

radimkadlecik
radimkadlecik
Level Level
16. 1. 2025 00:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Kdybych si ten samý stroj, vylepšený o matný displej a podsvícenou klávesnici, chtěl nechat poskládat znovu.... Vy rádoby experte, to myslíte tu více než 10 let zastaralou plečku? Údajně 12 jádrový procesor, grafika od Nvidie,s vlastní pamětí, ​(umí pracovat i s několika GB soubory​), a zvukovka, podporující studiový formát 24 bit​/192 kHz? Tu vaši sestavu dneska trhne výkonem jakýkoliv HW střední třídy. 4Gb TIFF? To je slabota, já zpracovávám stacky o velikosti desítek až stovek Gb na HW střední třídy, to by ta vaše hračka v rozumném čase neutáhla :) Spěte dál

Choakinek
Choakinek
Level Level
16. 1. 2025 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Jestli máte na zakázku udělaný notebook, tak to chápu. Ani nevím, že se to nabízí :-).

To PC z roku 2006 byla klasická "skříň", sestavoval jsem to sám.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
23. 1. 2025 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ano, vy dva, chápu, že takovýto přístup se těm, co si mastí kapsy na vývoji nových zbytečností se takovýto přístup nelíbí, ale já umím se svými penězi hospodařit, takže, ač nepracující důchodce, hospodařím s přebytkovým rozpočtem, (za loňský rok mi zbylo 88.000 na korunovém a 1023 eur na eurovém účtu) a opravdu nevidím jediný rozumný důvod, proč platit za něco, co má navíc mnohdy i menší užitnou hodnotu, jen proto, že je to nové. Možná, že letos investuji do inkoustové fototiskárny na pigmentové inkousty, ale zatím to neřeším a až se rozhodnu, že ano, koupím ji v Polsku. Proč? Protože zaplatím polovinu toho, co bych platil tady a tím, že tu nezaplatím DPH a výpalné nebudu podporovat zlodějskou OSU a vládu, kterou jsem nevolil!

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
23. 1. 2025 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Choakinek:
Ano, nabízí. jenže to není pro BFU, kteří nevědí, co chtějí, (a nedají pokoj, dokud to nedostanou), ale pro profíky, kteří vědí, co nechtějí.
Jen tak mimochodem: uvnitř jsou čtyři repráky se subwoferem, takže to umí přehrávat nahrávky 5.1, dva sloty pro dva HDD, (Mastr +slave, oba 1 TB), vysoce výkonná grafika s 8GB vlastní paměti, a patřičně výkonný procesor, 16G RAM a síťová karta. Váží to přes 7 kg a adaptér má 350W výkon, baterie v podstatě slouží jen ke korektnímu ukončení běhu při výpadku sítě. A pokud chceš být v obraze, podívej se na stránky Goldmaxu. Takže tohle opravdu není hračka pro děti, kterou po pár letech zahodíš, protože nový O. S. musí mít jiné HW.

Reklama
Reklama